Dostępność produktów i usług jest niezwykle ważna dla osób z niepełnosprawnościami. W grę wchodzą tutaj nie tylko strony internetowe, aplikacje mobilne, przestrzenie miejskie czy urzędy, ale również standardowe artykuły życia codziennego. Wiele osób w pewnych momentach swojego życia może mieć potrzebę skorzystania właśnie z takich dostępnych produktów np. kiedy złamiemy rękę lub nogę. Specjalnie dla takich odbiorców firma Zalando wprowadza w naszym kraju kolekcje mody adaptacyjnej dla osób z niepełnosprawnościami.
Cała kolekcja składa się z ponad 140 stylizacji i jest dostępna w ramach marek własnych Zign, Anna Field, Pier One, Yourturn i Even&Odd. Jest to odzież damska i męska, obuwie oraz akcesoria, które pozwalają zaspokoić różne potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Zalando stara się w ten sposób zrobić pierwszy krok i dotrzeć do klientów z ograniczeniami w zakresie ruchu i sprawności oraz do osób z nadwrażliwością sensoryczną. Elementy pierwszej kolekcji skierowane są do osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, dzięki dopasowaniu do siedzącej pozycji, a także obejmuje produkty wykonane z tkanin przyjaznych sensorycznie oraz łatwych w zapięciu i dostosowanych do opatrunków oraz protez.
Jak mówi Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando: „Naszą wizją jest, by stać się pierwszym miejscem, do którego klienci udają się, gdy myślą o modzie – Starting Point for Fashion – przyjaznym dla wszystkich. Widzimy lukę na rynku mody – znalezienie modnej i stylowej odzieży adaptacyjnej wciąż stanowi w Polsce wyzwanie dla osób z niepełnosprawnościami. Wprowadzając kolekcje adaptacyjne w ramach naszych marek własnych, mamy nadzieję przyczynić się do zmiany tej sytuacji i zaoferować naszym klientom zróżnicowany wybór stylowej mody we wszystkich rozmiarach i w przystępnych cenach, którą znajdą w jednym miejscu. Chcemy uczyć się od społeczności osób z niepełnosprawnościami i inspirować naszych partnerów, żebyśmy mogli nadal razem budować pożądane doświadczenia dla naszych klientów z różnego rodzaju ograniczeniami i tym samym czynić modę jeszcze bardziej inkluzywną.”
Wprowadzona kolekcja jest częścią zobowiązania firmy, która chce do 2025 roku zapewnić jak najbardziej inkluzywny asortyment i doświadczenia dla grup osób z różnymi niepełnosprawnościami.