14 czerwca 2022, miała miejsce w Polsce premiera nowego serwisu z bazą wielu filmów i seriali, o na pewno dobrze znanej wielu osobom nazwie Disney+. Kto z nas w dzieciństwie nie pamięta klasycznych filmów jak chociażby „Król lew”, które zostały wyprodukowane przez Walt Disney Pictures. Sama platforma Disney+ zadebiutowała 12 listopada 2019 w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Holandii, gdzie już pierwszego dnia zyskała 10 mln subskrybentów. Po ponad dwóch latach nareszcie trafiła do naszego kraju.
Po wejściu na stronę internetową https://www.disneyplus.com/pl-pl/home lub do aplikacji Disney+ na urządzeniu mobilnym musimy najpierw założyć konto i wykupić subskrypcję. Mamy do wyboru miesięczny okres rozliczeniowy, który kosztuje 28,99 zł lub roczny plan za 289,90 zł, gdzie możemy oglądać nasze ulubione produkcje na jednym koncie i na 4 różnych urządzeniach. Po wykonaniu powyższych czynności i zalogowaniu się na nasze konto, mamy widoczne kilka podstawowych kategorii filmów i seriali, takich jak Disney, Pixar, Marvel, Gwiezdne wojny, National Geographic. Przeszukując zarówno stronę internetową Disney+ jak i aplikację mobilną, mamy możliwość wyszukiwania produkcje według konkretnych kategorii przemieszczając się pomiędzy nimi za pomocą nagłówków. Niestety na stronie tej platformy streamingowej, zaobserwowaliśmy jeden problem, a mianowicie nie udało nam się rozwinąć dwóch pierwszych opcji w witrynie, czyli profilu użytkownika i ustawień z wykorzystaniem programu udźwiękawiającego. Ponadto, gdy otworzymy już konkretną produkcję, to program udźwiękawiający czyta nam w pewnym momencie różne znaczki.
Podczas korzystania z aplikacji Disney+ na urządzeniach mobilnych, zauważyliśmy dwa problemy. Pierwszy związany był z powolniejszym poruszaniem się po jej zawartości za pomocą programu udźwiękawiającego. Natomiast drugi błąd, który odnaleźliśmy występował podczas odtwarzania filmów i seriali, kiedy to zachodziła potrzeba kilkukrotnego wykonania gestu dwukrotnego stuknięcia, aby wyświetliły się opcję do przewijania czy wyboru języka danej produkcji filmowej.
Podsumowując testy dostępności, uważamy, że Disney+ mogłoby jeszcze trochę popracować nad swoją stroną oraz aplikacją, aby osoby niewidome i słabowidzące, mogły ją bez żadnych problemów oraz przeszkód obsługiwać z programem udźwiękawiającym. Pomimo to, po chwilowym poznaniu zawartości serwisu, możemy samodzielnie odtworzyć wybrany film lub odcinek serialu i sterować dostępnymi opcjami.