Cel szkolenia
Celem szkolenia jest zwiększenie jakości obsługi pacjentów z niepełnosprawnościami. Obejmuje zasady savoir – vivre w kontakcie z osobami z różnymi dysfunkcjami. Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę jak poprawnie komunikować się i pomagać osobami z różnymi niepełnosprawnościami oraz w jaki sposób reagować w sytuacjach niestandardowych. Szpital dostępny dla osób niepełnosprawnym cechuje się m.in. profesjonalną obsługą, podczas której osoba z dysfunkcją nie jest i nie czuje się dyskryminowana, ale jest na równi z innymi pacjentami. Czy wiedzą Państwo w jaki sposób pomóc osobie niewidomej, jak wskazać interesującą salę i poprowadzić do niej, w jaki sposób ma wypełnić i podpisać dokumenty, jak zapoznać z wynikami badań? Na szkoleniu uzyskają Państwo te wszystkie informacje.
Odbiorcy
Szkolenie dedykowane jest dla pracowników placówek medycznych, które zajmują się leczeniem i opieką osób niepełnosprawnych.
Liczba uczestników
Maksymalnie 15 osób.
Forma zajęć
Prelekcja, warsztaty, dyskusja.
Czas trwania
Wariant 1: 3 godziny lekcyjnych, wariant 2: 5 godzin lekcyjnych.
Na zakończenie instytucja otrzyma certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.
Program
- Definicja niepełnosprawności, bariery dotykające osoby z niepełnosprawnościami, stereotypy dotyczące osób niepełnosprawnych.
- Podstawowe zasady w kontaktach z osobami niepełnosprawnymi.
- Obsługa osób niepełnosprawnych ruchowo – zasady kontaktu i pomocy.
- Obsługa osób niewidomych i niedowidzących – zdobycie wiedzy na temat dysfunkcji wzroku, ćwiczenia na symulatorach wad wzroku, zasady kontaktu na różnych etapach obsługi, ćwiczenia praktyczne: prowadzenie osoby niewidomej, obsługa osób – scenki sytuacyjne. Dodatkowe ćwiczenia dostosowane do specyfiki szpitala.
- Obsługa osób niesłyszących i niedosłyszących – zasady pomocy, komunikacja.
- Obsługa osób z innymi niepełnosprawnościami i dysfunkcjami.
Wariant 2: szkolenia obejmuje dodatkowy temat „placówka medyczna przystosowany do potrzeb osób z dysfunkcją wzroku”, gdzie dowiedzą się Państwo w jaki sposób dostosować obiekt do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących. Zostaną zaprezentowane rozwiązania tj. tabliczki brajlowskie, plany wypukłe i terminale informacyjne z powiększoną i kontrastową grafiką, nakładki na poręcze, oznaczenia poziome (ścieżki naprowadzające, pola uwagi).
Jesteś zainteresowany tym szkoleniem? Masz pytania? Napisz do nas na szkolenia@altix.pl!