Cel szkolenia
Podczas szkolenia dowiesz się, jak w bezpieczny sposób korzystać z możliwości jakie daje nam bankowość elektroniczna.
Jeśli masz dostęp do karty płatniczej w systemie mobilnym IOS, dowiesz się jak łatwo możesz płacić za zakupy i sprawdzać, czy kwota podana przez pracownika sklepu jest prawdziwa.
Nauczysz się dokonywać przelewów znajomym, do Urzędu Skarbowego, do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, płacić za zakupy w sklepie internetowym oraz co najważniejsze mieć kontrolę nad swoim rachunkiem bankowym i wydatkami.
Dowiesz się o transakcjach jakich dokonałeś w przeszłości, nauczysz się zlecać przelewy stałe np. za rachunki.
Dla kogo to szkolenie?
Dla osób niewidomych i słabowidzących, które ukończyły 18 lat, dysponują własnym kontem bankowym i przejmują całkowitą odpowiedzialność za dokonane operacje na swoim koncie podczas szkolenia.
Proponujemy, aby podczas szkolenia dysponować kartą płatniczą przedpłaconą, by każdy
z nas czuł się komfortowo i aby dane logowania właściwej karty i rachunku bankowego były zachowane w tajemnicy dla Ciebie.
Czas trwania zajęć
Czas dostosowujemy indywidualnie w zależności od zakresu szkolenia.
Program szkolenia
- Omówienie zasad i podstaw bezpieczeństwa w korzystaniu z usług bankowości elektronicznej.
- Umiejętność konfigurowania i korzystania w sklepie ze swojej karty płatniczej
w smartfonie w zależności od używanego systemu operacyjnego, możliwości danego banku i ograniczeń systemu.
- Wyjaśnienie terminów w nomenklaturze nazewnictwa usług bankowości elektronicznej.
- Umiejętność realizowania przelewów na rachunki własne oraz dowolnego odbiorcy.
- Omówienie definicji przelewów dowolnych w trybie realizacji standardowym, ekspresowym (Express ELIXIR lub BlueCash).
- Płacenie za rachunki własne i polecenie zapłaty stałej z dowolną możliwością edycji takich poleceń włącznie z anulowaniem i odwoływaniem zlecenia stałego.
- Przelew w PLN na rachunki ZUS, US oraz innych organów podatkowych.
- Przelewy walutowe oraz europejskie.
- Przelewy własne z przewalutowaniem.
- Doładowanie telefonu swojego, bądź rodziny.
- Płatność przez Internet za pomocą bankowych usług internetowych.
- Analiza wydatków.
- Przeglądanie historii operacji na rachunku bankowym.
- Omówienie możliwości bezpiecznych form oszczędzania.